I kveld har vi hatt lesesirkel igjen, og som alltid er det trivelig. Vi møtes med 4-6 ukers mellomrom, og har alle lest samme bok. Vi har faktisk holdt på siden høsten 1999, og lest en del bøker på den tiden. Det som er så morro med lesesirkel, bortsett fra å prate med damene, er at jeg blir utfordret til å lese en del bøker jeg ikke ville ha valgt selv. Og det å snakke om bøkene gir meg som oftes nye perspektiver på boka. Vi leser på ulike måter og merker oss forskjellige ting ved teksten, kan bli fine diskusjoner ut av det. Kveldens bok var Sommeroverfart av Truman Capote, og siden det var jeg som hadde valgt ut boka var seansen hos meg. Jeg serverte søtsaker fra Brasil, de rosa firkantene er en slags kokosmasse og inne i bladene (?) er det en slags stivna fruktmasse…. Ikke så godt, men brownies er en slager 😉