Hadde tenkt meg en flott solskinnshelg på hytta, så selv om været ikke var det beste på lørdag dro jeg opp. Ingen andre rundt Åstjønna denne helga, sikkert fordi andre hadde skjønt at været ikke kom til å bli helt bra… Skikkelig råtten snø, så jeg fant ut at jeg skulle måke litt for at det skulle bli letter å hente vann. Godt i gang med måkinga tråkka jeg igjennom snøen, venstre fot forsvant et godt stykke ned til halve fotsålen møtte brygga mens resten av foten fortsatte sin ferd mot dypet : Skikkelig overtråkk! Fikk halta meg tilbake til hytta og inntok horisontalen med foten høyt hevet og med ubeskrivelige smerter. Men ved måtte jeg ha og vann måtte jeg ha og på do måtte jeg – og siden alt det gjorde at foten ikke fikk så mye hvile hadde jeg en vond natt.  Ikke godt å gå på ski, i regnvær, til parkeringsplassen i dag. Jeg gira så lite som overhode mulig på vei hjem, og bestemte meg for at min neste bil skal ha automatgir. Så her sitter jeg, med en ankel som er ca dobbel så tykk som vanlig og ganske så vond.

Et godt glass rødvin og ny serie på TV som virker bra gjør kvelden ganske OK likevel.

