Kurer litt i dag også, men formen er bra nok til at jeg våget meg ut på verandaen  – men gikk fort inn igjen… +44 grader er litt drøyt for meg! Men vi er jo ikke akkurat så vant til slike dager her i Trøndelagen så en føler jo at en MÅ ut når været er så bra. Heldigvis finnes parasoller og et kjøleskap fullt av kalde drikker.
Og hva er vel bedre å gjøre når man sitter i skyggen under en parasoll og peser en å lese tegeneserier? Min sommerfavoritt, som jeg leser minst en gang pr sommer, er Alvefolket. Serien begynte å komme ut i Norge i -85, og kom med 28 album på norsk før det ble en brå slutt. Jeg har Elverfolket på dansk fra bind 29 til 61 pluss fire tilleggsbind. På engelsk har det også kommet en god del bi-serier, men disse har jeg bare lånt på biblioteket. Serien er flott tegnet av Wendy Pini, har en god historie og figurer en blir glad i. Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest denne serien, men jeg gråter like mye hver gang Ulverytterne slåss mot trollene fra Frostfjellene og Enøye blir drept….

