Jeg har aldri drømt om hus med stor hage, liker ikke å rake eller luke. Bor i borettslag, og har heldigvis vaktmester som klipper plena. Han rå-kjører med plenklippertraktorern sin og ser ut til å storkose seg. Men luking og kantklipping må vi ta oss av selv, og i det huset jeg bor er det vist bare jeg som bryr meg om hvordan det ser ut utenfor huset vårt… I dag har det ikke regnet på flere timer, og da måtte jeg ut med hagehansker og søppelsekker. Fylte tre sekker med ugress, mest avblomstra løvetann. Men det vises nesten ikke…. Mer enn nok å ta av ja! Ved innkjørselen vår har vi en busk som snart blokkerer hele veien vår, og nå har den blomsterknopper. Kan ikke komme på at den hadde blomster sist sommer, men de må den jo ha hatt? Ble i allefall med en gren inn, håper på vakre blomster!

