Har vært stor variasjon i leselista mi i det siste. Fra svensk historie med Arven etter Arn til svensk «chick-litt» med Små sitroner gule som ble unnagjort på en varm kveld på verandaen. Lettlest, underholdene, passe rørende og passe morsom. God underholdning som ikke krever noe av leseren, en deilig bok for late sommerkvelder. Og selvfølgelig med moralen: Man må våge å følge sine drømmer!
Så over til et brutalt barnemord med Vinterbyen, der det er mye traurighet og likegyldighet blant folk. En god krim, men ikke Indridasons beste syns jeg. Det som er mest fasinerede er alle bi-historiene om livene til etterforskerne, blir bare mer og mer interessert i Erlendurs skjebne og hva som har skjedd tidligere i hans liv. Tror nok det kan være en fordel og lese disse bøkene i rekkefølge. Myren, som er veldig god, kom i 2004 og er den første boka om Erlendur. Den er virkelig en av de bedre krim-bøkene jeg har lest.
Nå holder jeg på med Sushi for nybegynnere av «de romantiske komediers dronning» Marian Keyes. Jeg skjønner godt at mange liker denne forfatteren, hun skriver godt innen genren, har en ram humor og plottet er ikke for opplagt. Jeg koser meg med Lisa, Ashling og Clodaghs hektiske, kaotiske og underholdene liv.

