Etter et par-tre traurige, tunge og triste bøker tenkte jeg ta jeg skulle slappe av med nok en bok i Gyldendals Drops-serie. Likte Små sitroner gule veldig godt, Jakt- og fiskeguide for jenter er flott og Laken, løk og kokosmelk er morsom. Men så gikk jeg i samme fellen som jeg stadig vekk fraråder kundene på biblioteket å gå i…. Selv om noen bøker i en forlagsskapt serie er gode, trenger det ikke nødvendigvis å bety at alle er det!

Elsker? Elsker ikke! av Jane Fallon er det ikke. Helen som nærmer seg 40 har vært sjefens elskerinne i fire år. Da sjefen går fra kona og flytter inn hos Helen vil hun ikke ha han, men vil gjerne ha ekskona som bestevenninne og sønnen hans som kjæreste…. Jeg syns Helen var en hurpe – ikke legg deg etter andre kvinners ektemen! Unte henne en sutrete gammel mann med mage og hentesveis, og ble utrolig skuffa da det lå an til at ekskona ville ha tufsen tilbake. Det eneste positive var en liten evne til å overraske, men selvfølgelig ble slutten vel lykkelig for enkelte jeg ikke syns fortjente det. En bok som vil bli fort glemt!

