Har hatt to flotte helger med gode venner, flott vær og mye morro på hytta. Mellom helgene var jeg på Svalbard sammen med sjølingan. Pappa blir 80 år til høsten, så turen var ment som en bursdagsgave til han fra mamma og meg, mamma betaler og jeg bruker tiden min….

Har ikke blitt så mye lesing som jeg hadde sett for meg, for mye sosialt liv til det 😀
Kom meg endelig gjenom Mannen som faller av Don DeLillo. Boka var bra på et vis, men ikke den helt lette ferie-boka. Jeg fikk ikke noe flyt i historen, men det var kanskje heller ikke meningen? DeLillo har skrevet en bok om New York etter 11.9. og terorhandlingene, og boka veksler i synsvinkel og tid/sted mellom flere personer. Noen av personene fikk jeg følelser for, mens andre ble bare irriterende og likegyldige. Har hørt mye bra om DeLillo, og også hørt at dette ikke en den beste boka, så jeg bør kanskje gi mannen en sjanse til?

I den korte enden av Sonnenallee skal diskuteres på neste lesesirkel, så den må jeg vente med å kommentere 😉

For å kompensere den testestoronbefengte ferieleselista mi, tok jeg med Gullsmedens hemmelighet av Elia Barceló etter tips fra Mrs. Darcy. Nydelig liten bok om kjærlighet og dårlig timing, virkelig en perle! Tenkte til å begynne med at dette har jeg lest bedre før i Den tidsreisendes kvinne av Audrey Niffenegger, men selv om bøkene begge handler om en mann som reiser i tid er Barcelós bok en mer poetisk kjærlighetshistorie. Og selv om historien er usannsynlig og en smule forutsigbar, blir ikke boka patetisk eller klisjebefengt, den er bare nydelig…

En flott ferie!

