Var hjemme hos foreldrene mine i helga, og de har selvsagt hengt opp adventstjerna. Den har vi hatt så lenge jeg kan huske, og det blir ikke julestemning uten. Den er av plast, var en gang hvit men er blitt ganske gul i løpet av årene.

adventstjerne1

Hjemme hos meg henger bestemor & bestefars advents»stjerne». Det er jo egentlig ikke en stjerne, men jeg syns den er veldig fin, og den minner meg om mine besteforeldre.

adventstjerne2

Det er noe eget med julepynt. Den trenger ikke å være så fin eller stå i stil med resten av husets pynt, det er mye minner og følelser knyttet til julepynten som betyr mer enn hvordan den ser ut. Foreldrene mine har et par nisser som ser rett og slett ondskapsfulle ut, og  jeg husker at jeg var redd dem da jeg var lita. Nå er det så morro å finne dem i julepynteska sammen med avskalla julekuler og nisser med én ski.

