Denne har jeg funnet på flere blogger, bladt annet hos Mildrid og Glamourbibliotekaren. Har tenkt litt på hva jeg  mest glad i i huset mitt, hva ville jeg tatt med ut i tilfelle brann?? Regner med at jeg hadde kommet til å raska med meg noe helt usaklig, men disse fem tingene er jeg veldig glad i:

budapestkrus

Kruset jeg kjøpte i Budapest, som hovedsaklig brukes til kakao og som aldri ALDRI skal i oppvaskmaskina.

fotoalbum

Fotoalbumene mine, som jo er lagt flere enn fem…. Jeg syns det er veldig koselig å se på bilder, og jeg liker også sette bildene inn i album. Ikke mye etterslep hos meg nei.

kc3b8benstake

Lysestake til telys, kjøpt i København i 1997. En venninne og  jeg hadde tenkt oss på loffen i Sør-Amerika, og hadde laga sparekonto men ikke vært så flinke til å spare. Da jeg fikk jobb og hun ombestemte seg med tanke på å søke permisjon fra studiene, ble det langhelg i Køben på oss i stedet. Etter en bedre middag med mye god vin besøkte vi en designerbutikk….

sommerfugl

Sommerfugl-brosje fått av «tante» Maja, som egentlig var mammas tante. Husker jeg syns tante Maja var veldig spennende og eksotisk, men husker ikke helt hvorfor nå. Føler meg bestandig veldig fin når jeg bruker denne, og den setter meg i godt humør.

sjc3b8lingan2

Bilde av mamma & pappa tatt når de var ny-forlova og fjasa i sofaen. Pappa med hår! De gifta seg i 1968, og både sofa og tapet speiler vel tiden.

