Biblioteket har hatt sin årlige sommertur, og på vei til Tautra og klosteret der var vi innom Kortmanns lysfabrikk i Åsen. Jeg har vært der før, men aldri tidligere vært oppe på låven og sett. Der var det mye rart gitt! Skikkelig stor samling av alt mulig gammelt.

004

En del av låven var innredet som en gammel landhandler med masse bokser, magasiner, flasker og annet som mange fra jobb godt kunne huske at de hadde vært på butikken å handla. Til og med jeg kjente igjen noe – da følte jeg meg gammel da!

010

Beviset på at Kroneis en gang i tiden levde opp til navnet sitt…

005

Husker godt at bestemor brukte ATA jeg, et rengjøringsmiddel som kunne brukes på det meste så vidt jeg husker.

003

Bildet av denne furete sjømannen hadde mine foreldre også, husker godt at jeg syns han så veldig snill ut.

