Jeg har vært skikkelig sløv med matlaging i det siste, det har blitt veldig mye lettvint-mat og helfabrikata… På en rolig skrankevakt var jeg på en liten blogg-runde og da kom jeg over en blogg med masse spennende oppskrifter, husker jo ikke hva bloggen het men fikk da litt inspirasjon 😉

043
Kjøpte tre store sjampinjonger, og dyppa dem i en blanding av teriyakisaus og litt flytende bremykt. Tok ut stilken, og tømte litt saus opp i soppene også. Bakte dem så i ovnen på 200 grader i ca 20 min. Mens soppene bakte i ovnen snurra jeg ett fedd hvitløk, en halv rødløk og ca to spiseskjeer smårettbacon i en panne, og denne blandingen tømte jeg opp i sopphattene da de var ferdige. Serverte sammen med tagliatelle med litt pesto i – kjempegodt!

Ble veldig mett, tre sopper ble alt for mye for en person, men litt dessert har man jo alltid plass til:

042

