Er alltid veldig spent på filmatiseringer av bøker jeg liker. De tidligere Harry Potter-filmene har jeg vært noenlunde fornøyd med. Selvfølgelig syns jeg de kutter for mye i forhold til bøkene men skjønner at det er nødvendig for å unngå 6-times filmer. Harry Potter og halvblodsprinsen var bra, men jeg ble overraska over meg selv da jeg ikke gråt ved Dumbledores død – da jeg leste det rant tårer og snørr og jeg måtte legge unna boka og gjøre noe helt annet en stund…. Syns også det var vel mye fokus på tenåringshormoner, og skulle gjerne sett mer av Fleur og Rulle. Skjønner at det politiske spillet rundt Harry ikke blir spennende nok på film, men det er jo med på å gi boka dybde som filmen mangler.  Det er lenge siden jeg leste boka, så da jeg kom hjem fra kinoen måtte jeg selvfølgelig finne den i bokhylla! I gang igjen, er vel fjerde gang  jeg leser den nå.

Harry-Potter-NY-_no_145321f

