I går var jeg på Memira og fiksa øynene med Femtolasik, så nå skal jeg etter hvert få perfekt syn! Jeg var skikkelig nervøs på forhånd men søte Marianne og en valium gjorde susen. Selve operasjonen gikk greit nok. Litt ekkelt er det jo når du hører, og ikke minst ser, at det blir gjort ting med deg som du ikke kjenner. Kan egentlig minne litt om å være til tannlegen… Bortsett fra at da ser du jo selvfølgelig ikke at tanna blir trekt, men jeg så et eller annet som for fram og tilbake på øyet mitt uten å kjenne noe – guffent! Og så lukta det ikke så godt….
Etterpå skulle jeg slappe av en liten time, og da begynte det å gjøre vont. Minna litt om å gni seg i øynene rett etter å ha kutta opp chili – for de som har prøvd det. Ikke noe jeg annbefaler! Men igjen kom snille Marianne til unnsetning med bedøvelsesøyedråper, det tok likevel litt tid før jeg klarte å åpne øynene. Sov en del i går ettermiddag, men merka at jeg klarte å lese tekstinga på TV fra sofaen – og det klarte jeg ikke før. Men det var for mye lys fra TV’en, så jeg klarte ikke å se på den – og heller ikke lese, kjedelig….
Det klør litt på øynene, og jeg bør ikke klø. For å unngå å klø om natta må jeg sove med øyelapper et par netter, kledelig??

004

Så litt grumsete i morrest, så jeg holdt meg hjemme fra jobb. Ut over dagen har synet blitt bedre. Nå er det litt uklart nederst i venstre øye, og det kjennes ut som jeg har tørre linser på øynene. Men jeg drypper i vei med øyedråper, så går det nok bra. Litt lys-sky, så jeg fant fram de mørkeste solbrillene jeg har for en liten tur på butikken.

007

Følte meg som en kjendis i forkledening med solbriller på en regnværsdag!

