Jeg  er veldig glad i pai, og veldig dårlig til å lage mat etter oppskrift. Derfor tenkte jeg at når resultatet av fredagens kokkelering ble så bra som det ble, må jeg notere ned hva jeg hadde oppi paiformen for en gangs skyld.

001
Brukte ferdig paideig for første gang, og den var lett å jobbe med og så gikk det jo utrolig mye raskere! Sto ikke på pakken at den skulle forstekes, men jeg pensla med egg og forstekte i ca 10 min – vet ikke om det var nødvendig men den ble sprø og god.
Litt sånn ca med målene her, men det ble akkurat nok fyll til at en høy paiform ble full.
En halv (4-5 store buketter) brokkoli og like mye blomkål delt i små, gaffelvenlige buketter fikk et raskt oppkok så de ble akkurat nesten møre. En halv rød paprika og en halv squash delt i terninger ble surret møre i steikepanna sammen ca 5 cm purre skjært i tynne ringer. Krydra med karri (mye!! jeg er veldig glad i karri), salt, pepper og litt chili. Brokkolien og blomkålen får surre i panna sammen med resten av grønnsakene til alt er mørt og dufter deilig av karri 🙂
4 egg ble pisket sammen i et litersmål, brukte litt av disse til å pensle paideigen. Fylte så på med lettmelk til det ble én liter veske. Tok oppi litt karri her også, kan aldri bli for mye av det. Litt urtesalt også, brukte ikke så mye salt på grønnsakene.  Hadde en parmesanskalk igjen i kjøleskapet som ble revet opp i egg- & melk-blandinga. Fylte paideigen med grønnsaksblandinga og tømte over den krydrete egg-& melk-blandinga. Stekte midt i ovnen, 200 grader i 40 minutter.
Serverte med grønn salat, tomat, fetaost og en god klatt aioli – nam!

