Tja, hva skal man si?? Jo Nesbø leverer jo nok en gang en god krim, men… Det er da veldig så machomann og overmenneske denne Harry Hole er da, det er ikke måte på hvor mye han tåler og mer eller mindre frivillig utsetter seg for. Men klarer man så svelge at en mann kan utsettes for så mye og likevel klare seg sånn nogenlunde så er historien god. Det er et godt plot, greit nok og forholdsvis enkelt språk og hvis man ikke blir alt for kvalm av Hole så er det også god underholdning. Men jeg tviler sterkt på at jeg om noen måneder kan si hva boka handlet om, kommer nok til å huske den som en god krim, men ikke spør meg om hvem som var skurken! Slik har det vært med de andre Harry Hole-bøkene jeg har lest også, grei spenning de to kveldene det har tatt å komme seg igjennom boka men ikke noe som fester seg hos meg.

