Feiervesenet likte ikke sprekken min gamle Trolla hadde i ryggen, og ga meg 6 måneders frist for å ordne ny ovn for ca 9 måneder siden… Nå har jeg fått ny ovn, bedre sent enn aldri? Nyheten heter Asgård 4 og ble i går innstalert av min far, 80 år gammel tidligere murmester som ikke har jobba på 20 år – tror vi var like spente begge to på hvordan dette skulle gå… Men ovnen står støtt, og nå har jeg fått vaska ned stua, gangen, badet og kjøkkenet som var fullt av småstein, mørtel, sot annet rusk & rask som følger med. Må nok male opp dørkarmen, for der har sjølen støtta seg med MYE sot på hendene – håndmerker over hele som jeg ikke får vaska bort….

Jeg er selv ansvarlig for den ytterste rekken med flis. Fikk hjelp til å skjære ut gulvet, men selve flislegging, fuging og silikon har jeg ordna med selv. Bør nok ikke bli et nærbilde nei, ikke helt prikkfritt arbeid men det er jo en amatør som har gjort det… Muren bak ovnen må males, men det hadde jeg regna med.

Gleder meg til å tenne opp jeg!

