Hele Rogaland leser – og jeg også 🙂 Fikk denne boka da jeg var i Stavanger for noen uker siden, og begynte på dem på flyet hjem. Kunne godt hatt litt lenger flytur…

Boka handler om M. Kanne, som drar fra København for å søke lykken som fotograf i Stavanger. Han jobber hardt, og får med god hjelp av enkefru Nærland i gang sitt eget fotostudio. På grønnsakttorget møter han Sina, og forelsker seg hodestups. Vi følger M. Kanne og hans liv fra årene 1889 til 1922 i denne første boka, og på den tiden har det skjedd store forandringer både i hans liv og i samfunnet ellers. Det er en flott historie, og familielivet hos Kanne er like spennende som alt det som skjer ellers i verden i denne perioden. Einar O. Risa har en spesiell skrivestil, det er både hesblesende og fasinerende, jeg blir dradd inn i historien og slipper ikke ut. Jeg liker det! Han har en fin måte å beskrive mennesker på, så til og med de vi bare hører om i forbifarten fester seg i sinnet.  Gleder meg til å lese de neste to bøkene i serien!

