2010 år bød på mange gode leseopplevelser. Jeg har notert ned 102 bøker tilsammen, det ble faktisk 35 færre enn i 2009. Av disse 102 titlene på lista er 30 lest mer eller mindre «frivillig» i forbindelse med jobb, så det kan vel hende det tallet kommer til å gå drastisk ned nå i år når jeg ikke skal jobbe i bibliotek lenger. Har også lest 9 tegneserier som har kommet med på lista.

Den store overraskelsen tror jeg må bli På vegne av venner av Kristopher Schau, den likte jeg veldig godt. Ellers så har jeg fått meg en ny krim-favoritt i den islandske forfatteren Yrsa Sigurdadóttir. Det var hyggelig å lese John Irving igjen, følte han var tilbake i slaget med Siste natt i Twisted River. De beste bøkene i 2009 tror jeg må bli Den uekte av Hari Kunzru og Vi, de druknede av Carsten Jensen.

