Her jobber jeg nå, på Statoil på Stjørdal. Etter fire dager i ny jobb har jeg litt mer peiling på hva det er meningen jeg skal gjøre, men har virkelig ikke peiling på HVORDAN jeg skal gjøre det… Uvant å kjøre på jobb, uvant å sitte forran en PC hele dagen og uvant med stort utvalg i kantina! Det siste tror jeg jeg kan fort venne meg på… Kommer nok til å bli bra å jobbe her etterhvert, men det er veldig rart å være på jobb og ikke vite hva jeg skal fylle dagen med.

Siden det nå blirt ca 1 time i bil hver dag, og mye gjennom tunneller der jeg kun får inn dårlige kanaler med mye reklame, har jeg tenkt jeg skal få hørt litt lydbok. Denne uka ble det Mandelen av Nedjma *rødme* Heftige greier sånn på morraskvisten!

Forlaget skriver om denne boka:
Badra er ung og gift med en mann som er dobbelt så gammel som henne. Hun flykter fra ekteskapet og fra den lille landsbyen, til sin frisinnede tante i storbyen. Her innleder hun et lidenskapelig forhold til en velstående lege, og i dette forholdet gjenoppdager hun sin egen seksualitet. Gjennom stadige tilbakeblikk får leseren del i Badras oppvekst, oppdragelse og seksuelle oppvåkning. «Mandelen» skildrer en muslimsk kvinnes erotiske liv, men gir samtidig innblikk i oppveksten og utviklingen til en ung kvinne i et samfunn som i vestlige øyne er svært puritansk. Boken ble første gang utgitt i Frankrike under pseudonym, og det man vet om forfatteren er at hun bor i Nord-Afrika og er i femtiårene.

