Denne helga har jeg sett både årets og fjorårest vinnere i kategorien beste kvinnelige hovedrolle.

Lørdagskveld var det Nathalie Portman som skremte meg i Black Swan. Hadde jo hørt at dette var en guffen film, men var ikke forberedt på skikkelig skvetting i kinosetet. Hele filmen hadde en uhyggelig stemning, og mange guffne scener. Syns Nathalie gjorde en veldig troverdig karakter, og fortjente Oscaren. Filmen var bra!

I dag har jeg sett Sandra Bullock i, for meg, den typiske søndagsfilmen The Blind Side. Erketypisk amerikansk film, som like gjerne kunne gått på TV Norge en onsdagskveld (har de forresten onsdags-filmen der lenger?? – den er sikkert flyttet til en kanal jeg ikke har). I alle fall syns jeg ikke det var noe spesielt med denne filmen, Sandra gjør en god roll men Osckar?? Trodde jo det skulle være noe å virkelig strekke seg etter jeg… Husker ikke hvilke andre kvinnelige skuespillere som var nominert i 2010, men vet ikke om jeg syns denne var fortjent.. Helt greit med flere «steke-knekkebrød-pauser» i denne filmen.

