Fant en fristende oppskrift på nett, og typsik nok så hadde jeg ikke alle ingrediensene men hadde andre ting jeg ville bruke opp… Resultatet ble bra, så da deler jeg 😉

1 løk
2 fedd hvitløk
1 ts paprikapulver
1 ts spisskummen
1 dl røde linser
1 l grønnsakskraft (ev vann og buljongterning)
1/2 dl couscous
2 gulerøtter
1 boks hakkede tomater
litt kajennepepper
1 ss honning
1/4 sitron

Hakk løk og surr blank med smør, tilsett hvitløk, paprikapulver og spisskummin og la det surre med. Tilsett linsene og grønnsakskraften og la det koke i ca 15 min (avhenger av linsene). Tilsett couscous, gulerøtter i passe store suppebiter (passer på en skje – med det er vel selvforklarende..), tomatene og kajennepepper og la det koke i nye 15 min. Tilslutt tilsettes honningen og sitron, og smak til med salt & pepper. NYT! Blir en ganske tykk suppe – skikkelig mettende.

