Leste og ble fullstendig betatt av Ken Follets romaner Sverdet og korset og Katedralen for noen uker siden, og kjøpte meg serien på DVD rett etter at bøkene var lest ut. Heldigvis så jeg den ikke med en gang, for det er endret litt på histiorien i forhold til bøkene og sånt henger jeg meg litt opp i hvis jeg ser filmen for tett innpå at jeg har lest boka. Men, på hytta i helga da jeg våkna opp til regn og snø på lørdag, passa det bra å begynne på denne. Det er fire DVDplater, og det tar ca 7 t og 30 min å se hele serien – og det gjorde jeg på lørdag….

 Gode skuespillere, flotte scener og fokus på de «riktige» handlingsløpene gjorde at de 7 timene gikk veldig fort… Likte spesielt godt Rufus Sewell i rollen som Tom Byggmester, han var akkurat slik jeg hadde sett han for meg *sukk*

Er nå i gang med I all evighet, som er en frittstående oppfølger til Stormenes tid. Handlingen er lagt til byen Kingsbridge, men 200 år senere.

