Har vært en utrolig dårlig blogger i det siste, og hadde vel egentlig også en følelse av at jeg har vært en dårlig leser det siste året. Har ikke hatt like lett tilgang på bøker som jeg har vært vant til, og uten noe krav om å holde meg oppdatert har jeg jo ikke hatt noe «jobb-lesning» i det hele tatt. Ble faktisk overrasket da en opptelling i leselista viser at jeg har lest 98 bøker i 2011, det er faktisk bare fire mindre enn i 2010. 11 av disse «leste» bøkene er jo lydbøker, og det kan kanskje være en grunn til at jeg ikke føler jeg har lest så mye? Jeg har ikke brukt å høre så mye på lydbøker, men med kjøretid til jobb fikk jeg virkelig sansen for det. Fra august av har det ikke blitt så mye kjøring, og dermed heller ikke noen lydbøker – det var den eneste fordelen med å måtte kjøre til jobb! Eller så er det jo det stusselige anntallet av fem på ungdomsbøker, så jeg får litt av en jobb med å lese meg opp nå! Har vært flink til å lese tegneserier i 2011, hele 22 stykker – og noen veldig gode.
Av bøkene er jeg ikke helt sikker på hvem jeg skal trekke fram. Har fått en ny krim-favoritt, kosa meg veldig med mange av lydbøkene. Ellers så er det som vanlig noen av bøkene jeg ikke kan huske på lista, noen gode gjennsyn med forfattere som lever opp til forventningene og noen nye bekjentskaper som jeg håper jeg får lest mer av. Så får vi se hva dette året bringer både av blogging og lesing!